KLUCZE KODOWANE

Do 1990 roku głównym zabezpieczeniem każdego samochodu były zamki montowane w drzwiach samochodu, a na kolumnie kierownicy stacyjka.

Lata dziewięćdziesiąte przyniosły ogromny postęp w zabezpieczaniu samochodów. Główne wysiłki zostały skierowane na zabezpieczenia elektroniczne. Podstawowym wyposażeniem każdego samochodu stał się immobilizer.

System zbudowany na rozpoznawaniu elementu znajdującego się w główce klucza (transpondera), z modułem wtrysku w samochodach z elektronicznym wtryskiem paliwa lub elektrozaworem dla silników wysokoprężnych. Po włożeniu kluczyka do stacyjki sygnał wysyłany przez transponder odczytywany jest poprzez antenę znajdującą się na stacyjce i wysyłany do modułu immobilizera (dekodera). Jeżeli kod transpondera jest zgodny z kodem zapisanym w pamięci eeprom, wówczas możemy samochód uruchomić.

Najczęściej producenci umieszczają takie logo nabite na części roboczej grota. Oznacza to, że klucz zawiera zatopiony fabrycznie lub wciśnięty wewnątrz transponder.